SO 90.1

Post tips over afkortingen van termen, plaatsnamen en prioriteitsaanduidingen.
Plaats reactie
Bas-brw
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2006 19:31:25
Locatie: Uithoorn

SO 90.1

Bericht door Bas-brw » 30 apr 2007 21:25:31

Regelmatig wordt bij incidenten in Rotterdam-Rijnmond de SO90.1 gealarmeerd. Zo ook vanavond nog:

Code: Selecteer alles

20:36:42 30-04-07 20 I BRAN PRIO 1 SO901 Gordelpad 185 thv ROTTERDAM HV Water Personen 
Dit nadat eerder een hele trein aan voertuigen was gaan rijden:

Code: Selecteer alles

20:12:39 30-04-07 20 G BRAN PRIO 1 HV221 TS302 AL221 WO141 WO441 OD201 Gordelpad 185 thv ROTTERDAM HV Water Personen  
SO staat voor Stafofficier van Dienst, maar kan iemand mij vertellen wat de SO bij een incident als dit voor taak heeft?

enrique
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 apr 2006 19:08:43

Bericht door enrique » 1 mei 2007 07:51:10

Bij een incident gaat hij naar de meldkamer, om daar zaken te coördineren, zoals herbezettingen, eventuele opschaling van personeel, etc.

Bas-brw
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2006 19:31:25
Locatie: Uithoorn

Bericht door Bas-brw » 1 mei 2007 12:15:05

enrique schreef:Bij een incident gaat hij naar de meldkamer, om daar zaken te coördineren, zoals herbezettingen, eventuele opschaling van personeel, etc.
Dit verduidelijkt een hoop :wink:
En dan nog een tweede vraag: geldt dit ook voor de HO90.1 als die opgeroepen wordt :?:

Gebruikersavatar
AlwinSitton
Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 4 feb 2006 17:25:33
Locatie: (65-1) Spijkenisse (Rotterdam-Rijnmond)
Contacteer:

Bericht door AlwinSitton » 1 mei 2007 12:21:18

In de meeste gevallen worden de HO en de SO toch tegelijk opgeroepen, mij is verteld dat het dan meestal op een stoffelijk overschot gaat?
112Rijnmond.NL - Het laatste nieuws uit de regio! www.112Rijnmond.nl

enrique
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 apr 2006 19:08:43

Bericht door enrique » 1 mei 2007 20:14:52

Dat ligt aan de aard van het incident. De HO901 kan bij bijvoorbeeld een zeer grote brand ter plaatse gaan, om leiding te geven. De LR901 (Leider Regionaal Operationeel Team, rijdt nog met HO902 op zijn wagen...) rijdt dan naar het World Port Centre (de RegOT-ruimte) om daar leiding te geven aan het RegOT. Maar de HO901 kan ook naar de meldkamer gaan om daar de boel te coördineren (bijvoorbeeld bij extreme weersomstandigheden; dan gaat de HO901 echt niet de straat op om naar vallende bomen te kijken...).

Bij incidenten met (zwaar) gewonden krijgt de HO901 vaak een kennisgeving (in het pagerbericht staat dan het adres, het incident en prio 1). Indien het fataal is, krijgt de SO901 ook dat bericht. Denk hierbij aan een eventuele BOT-inzet, registratie, maar ook eventuele herbezetting.

Arle
Berichten: 42
Lid geworden op: 6 dec 2006 15:59:01
Locatie: Rotterdam-Rijnmond

Bericht door Arle » 2 mei 2007 14:00:10

enrique schreef:Dat ligt aan de aard van het incident. De HO901 kan bij bijvoorbeeld een zeer grote brand ter plaatse gaan, om leiding te geven. De LR901 (Leider Regionaal Operationeel Team, rijdt nog met HO902 op zijn wagen...) rijdt dan naar het World Port Centre (de RegOT-ruimte) om daar leiding te geven aan het RegOT. Maar de HO901 kan ook naar de meldkamer gaan om daar de boel te coördineren (bijvoorbeeld bij extreme weersomstandigheden; dan gaat de HO901 echt niet de straat op om naar vallende bomen te kijken...).
Niet helemaal. Bij storm e.d. ligt de coordinatie bij de meldkamer. De HO901 komt niet de meldkamer op; hij blijft in die gevallen stand-by voor een eventuele GRIP, zoals bij de laatste storm bij de MOT (schip door steiger gedreven) en CS (waar zouden we zijn zonder de trein).
enrique schreef:Bij incidenten met (zwaar) gewonden krijgt de HO901 vaak een kennisgeving (in het pagerbericht staat dan het adres, het incident en prio 1). Indien het fataal is, krijgt de SO901 ook dat bericht. Denk hierbij aan een eventuele BOT-inzet, registratie, maar ook eventuele herbezetting.
Dat ligt geheel aan de lokale regeling.
Met vriendelijke groet,
Arle

enrique
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 apr 2006 19:08:43

Bericht door enrique » 2 mei 2007 19:06:01

Kijk, weer wat geleerd, thanks Arlé! Vandaag wel een druk dagje, met een grote brand, een GRIP 1 bij een gaslek in Schiedam, en vlak daarna een GRIP 1 bij een gaslek in de Alexanderpolder....

Plaats reactie