MMT: betekenis DB?

Post tips over afkortingen van termen, plaatsnamen en prioriteitsaanduidingen.
Tom
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jul 2006 12:39:27

Bericht door Tom » 26 jan 2007 08:55:54

enrique schreef:Of Dagelijks Bestuur..... of Districtsbureau.......of deciBel......of Deutsche Bahn...... :cry: zou het misschien één van deze verklaringen zijn?...................
DB = DienstautoBus in de afkortingen die de Ambulance gebruikt, samen met dat ritnummer erachter lijkt het me zeer voordehandliggend. Ik weet dat overleden personen niet per ambulance vervoerd worden, maar dan zou er ook geen rit aan gekoppeld zijn lijkt me? Misschien in het ziekenhuis overleden, ik kan het bericht niet vinden.

Johan Beck
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 nov 2006 10:11:01
Locatie: Scheveningen

Bericht door Johan Beck » 26 jan 2007 09:58:19

Tom schreef:DB = DienstautoBus in de afkortingen die de Ambulance gebruikt,
In de 28 jaar dat ik nu luister is dit geheel nieuw voor mij. Voor zover ik weet is DB de afkorting van Dienstbus en wordt alleen bij de brandweer gebruikt.

jilles
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jan 2007 20:30:20
Locatie: arnhem

mmt

Bericht door jilles » 21 feb 2007 21:38:10

inderdaad mmt staat voor medisch mobiel t en daar zitten mensen voor de trauma heli ook in nijmegen hebben ze een busje voor rijden heb hem ook wel eens gezien hier in arnhem bij een zwaar ongeval met helaas slechte afloop , ik zou de komende tijd de berichten met afkortingen in de gaten houden wie weet komen er nog meer aan :) :) :) :) fijne avond gr jilles
goeie avond ,

ben zeer benieuwd wat er allemaal weer is op deze forum ik zie dat je ook hier op p2000 kunt chatten , maar ik kan er nu niet in vreemd wat doe ik verkeerd

Bas-brw
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2006 19:31:25
Locatie: Uithoorn

Re: mmt

Bericht door Bas-brw » 21 feb 2007 21:43:24

jilles schreef:inderdaad mmt staat voor medisch mobiel t en daar zitten mensen voor de trauma heli ook in nijmegen hebben ze een busje voor rijden heb hem ook wel eens gezien hier in arnhem bij een zwaar ongeval met helaas slechte afloop , ik zou de komende tijd de berichten met afkortingen in de gaten houden wie weet komen er nog meer aan :) :) :) :) fijne avond gr jilles
Misschien is het handig als je eerst even de voorgaande reacties leest voordat je een bericht post :wink:

Ik denk namelijk dat Sjoerd het juiste antwoord al gegeven heeft, of in ieder geval dat wat er het dichtst bij in de buurt komt

jilles
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jan 2007 20:30:20
Locatie: arnhem

oke zal er op letten voor taan

Bericht door jilles » 21 feb 2007 22:03:04

wel oke dan zal er op letten voortaan en ws een goede bedoeling van mij zit zelf ook in de hulpverlenning ehbo + sigma :D :D :D :D :D fijne avond allemaal gr jilles
goeie avond ,

ben zeer benieuwd wat er allemaal weer is op deze forum ik zie dat je ook hier op p2000 kunt chatten , maar ik kan er nu niet in vreemd wat doe ik verkeerd

Voskamp
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 feb 2007 18:22:32

Bericht door Voskamp » 24 feb 2007 19:06:16


Plaats reactie