Pagina 2 van 2

Geplaatst: 11 okt 2006 13:01:12
door gerritsen
dat hadden de hoge mannen geregeld ivm onduidelijke meldingen :roll: en ze zeiden beter meeverlegen dan omverlegen

Geplaatst: 11 okt 2006 15:56:17
door hunter
Michael schreef:Maar waarom werd er dan van 2 kanten aangereden op de Snelweg. Als je de melding aan de meldkamer doorgeeft, zullen ze vragen o.a naar kilometerpaaltjes en over het de linkerrijstrook of de rechterrijstrook betreft.
Als jij eens wist hoe vaak het de mist in gaat op snelwegen, dan is het verstandig om tweezijdig aan te rijden voor het geval het toch aan de andere kant blijkt te zijn. Beter 2 autospuiten waarvan 1 onnodig dan 1 die misschien om moet rijden en dat kan soms best een eind zijn. Bovendien, stel dat de gevolgen van een incident dusdanig zijn dat de hulpdiensten zich volledig klem rijden op de betreffende rijbaan, dan zou men kunnen besluiten om de meest linkerrijstrook van de tegengestelde richting af te sluiten en te reserveren voor hulpdiensten die vanaf de andere kant aan komen rijden.

Groeten, Peter.

Geplaatst: 11 okt 2006 22:20:46
door Bas-brw
hunter schreef:
Michael schreef:Maar waarom werd er dan van 2 kanten aangereden op de Snelweg. Als je de melding aan de meldkamer doorgeeft, zullen ze vragen o.a naar kilometerpaaltjes en over het de linkerrijstrook of de rechterrijstrook betreft.
Als jij eens wist hoe vaak het de mist in gaat op snelwegen, dan is het verstandig om tweezijdig aan te rijden voor het geval het toch aan de andere kant blijkt te zijn. Beter 2 autospuiten waarvan 1 onnodig dan 1 die misschien om moet rijden en dat kan soms best een eind zijn. Bovendien, stel dat de gevolgen van een incident dusdanig zijn dat de hulpdiensten zich volledig klem rijden op de betreffende rijbaan, dan zou men kunnen besluiten om de meest linkerrijstrook van de tegengestelde richting af te sluiten en te reserveren voor hulpdiensten die vanaf de andere kant aan komen rijden.

Groeten, Peter.
En mocht blijken dat 't ongeval wel meevalt, dan wordt één van de twee autospuiten afbesteld, maar dat terzijde

Re: Betekenis afkorting COBA

Geplaatst: 13 mar 2007 19:48:58
door www.112grunn.nl fotograaf
AlwinSitton schreef: COBA - Coördinatieplan Ongevallen Bestrijding Autosnelwegen
AMEN :wink: :!: :roll: :?

Geplaatst: 13 mar 2007 21:14:35
door nicoheerlen
Michael schreef:Maar waarom werd er dan van 2 kanten aangereden op de Snelweg. Als je de melding aan de meldkamer doorgeeft, zullen ze vragen o.a naar kilometerpaaltjes en over het de linkerrijstrook of de rechterrijstrook betreft.
Het is stanaard dat de BRW van 2 kanten aan rijdt. Dat is hier in het zuiden ook zo.
Zie onderstaande:

Inzetvoorstellen voor Parkstad-Limburg conform GMS (Geïntegreerd Meldkamer Systeem)


Wij geven hieronder een paar voorbeelden van inzetvoorstellen voor de brandweer Parkstad-Limburg, conform GMS (Geïntegreerd Meldkamer Systeem) Dit is het meldkamersysteem wat in (bijna) alle meldkamers in Nederland worden gebruikt.

Buitenbrand 1xTS
Autobrand 1xTS
Autobrand op de autobaan/autosnelweg 2xTS dubbelzijdig aanrijden
Binnenbrand standaard object TS + RV + *OVD
Binnenbrand belast object 2xTS + RV + * OVD
Verkeersongeval beknelling TS + HV + *OVD
Verkeersongeval beknelling op autobaan 2xTS dubbelzijdig aanrijden + HV + * OVD
Gaslekkage TS + HV + *OVD + RAGS
Ongeval gevaarlijke stoffen TS + HV + *OVD + RAGS
Persoon op gevaarlijke hoogte TS + RV + *OVD
Automatisch of handgedrukte brandmelding :

Ziekenhuis Brunssum TS Brunssum + TS Onderbanken + HW Brunssum + OVD noord
Ziekenhuis Heerlen TS Heerlen + TS Kerkrade + HW Heerlen + OVD zuid
Ziekenhuis Kerkrade TS Kerkrade + TS Herzogenrath + AL Kerkrade + OVD zuid
Automatische brandmelding (OMS-A2) TS
Handbrandmelding (OMS-A1) 2xTS + RV + *OVD
*= OVD alarm afhankelijk van gebied. OVD Parkstad-Limburg zuid of noord

Bron: Klik ( Klik op alarmering & c2000 dan helemaal onderaan de pagina).