Plaats Amsterdam

Post tips over afkortingen van termen, plaatsnamen en prioriteitsaanduidingen.
Gebruikersavatar
hunter
Berichten: 193
Lid geworden op: 28 sep 2006 01:15:05
Locatie: Zoetermeer

Bericht door hunter » 5 okt 2006 01:55:20

Michael schreef:Dan zal het dus een alarmering geweest zijn voor Haarlemmerliede (kan niet anders) :D
Je leest echt niet wat ik schrijf he? Iemand zegt Haarlemmerliede, dus dan is het maar meteen Haarlemmerliede... Laat dat nu toevallig verzorgingsgebied van Kennemerland zijn. Geen meldkamer die bijstand vanuit een andere regio vraagt voor een brandgerucht, dat soort lage prioriteiten mag men met het eigen materieel uitzoeken, desnoods moet die TS uit Heemskerk komen.

Er is gewoon 'iets' fout gegaan bij het opmaken van de melding. De centralist in kwestie zal toch ook wel begrijpen dat ze voor een brandgerucht geen Amsterdamse spuit naar Haarlem sturen. Wellicht was het een centralist in opleiding, wellicht heeft hij/zij gewoon ergens overheen gekeken, kan gebeuren natuurlijk. Maarja als de autospuit Anton zich dan vervolgens inmeldt met de vraag waar ze in vredesnaam heen moeten, dan komt men wellicht tot de conclusie dat de melding foutief is opgemaakt, zie de 2e melding die wel gewoon in Amsterdam was...

Dan nog blijft het vreemd dat Anton blijkbaar de eerste spuit is voor Haarlem, dan zou je toch eerder Badhoevedorp of Hoofddorp verwachten... Misschien was het wel een test, wie zegt dat alle verzonden berichten ook daadwerkelijke uitrukken zijn :?:

Groeten, Peter.

Michael
Berichten: 204
Lid geworden op: 4 dec 2005 18:46:40
Locatie: Nuenen

Bericht door Michael » 5 okt 2006 08:57:32

Hunter: Je hoeft niet gelijk zo bot te doen :roll: het was maar een simpele opmerking van mij en ik zeg ook niet dat het daadwerkelijk Haarlemmerliede is...

Ik weet niet hoe het in regio Amsterdam-Amstelland is gesteld of in Kennemerland. Maar als hier in Zuidoost-Brabant een TEST betreft wordt dat altijd kenbaar gemaakt.
Laatst gewijzigd door Michael op 5 okt 2006 19:20:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
hunter
Berichten: 193
Lid geworden op: 28 sep 2006 01:15:05
Locatie: Zoetermeer

Bericht door hunter » 5 okt 2006 14:30:11

Michael schreef:Hunter: Je hoeft niet gelijk zo bot te doen :roll: het was maar een simpele opmerking van mij en ik zeg ook niet dat het daadwerkelijk Haarlemmerliede is...
Als jij zegt "het kan niet anders", dan zeg je naar mijn bescheiden mening dat het inderdaad niets anders kan zijn. Als je dat niet bedoelde dan had je misschien wat duidelijker moeten zijn, want je gaf mij de indruk dat je mijn berichten niet had gelezen, daarin schetste ik duidelijk een situatie waarin het wel iets anders dan Haarlemmerliede was...
Michael schreef:Ik weet niet hoe het in regio Amsterdam-Kennemerland is gesteld of in Kennemerland. Maar als hier in Zuidoost-Brabant een TEST betreft wordt dat altijd kenbaar gemaakt.
Stel nu dat de ontvanger(s) reeds op de hoogte zijn van komende testen, denk je dat het vermelden ervan dan nog steeds noodzakelijk is?

Groeten, Peter.

Michael
Berichten: 204
Lid geworden op: 4 dec 2005 18:46:40
Locatie: Nuenen

Bericht door Michael » 5 okt 2006 19:22:51

hunter schreef:
Michael schreef:Hunter: Je hoeft niet gelijk zo bot te doen :roll: het was maar een simpele opmerking van mij en ik zeg ook niet dat het daadwerkelijk Haarlemmerliede is...
Als jij zegt "het kan niet anders", dan zeg je naar mijn bescheiden mening dat het inderdaad niets anders kan zijn. Als je dat niet bedoelde dan had je misschien wat duidelijker moeten zijn, want je gaf mij de indruk dat je mijn berichten niet had gelezen, daarin schetste ik duidelijk een situatie waarin het wel iets anders dan Haarlemmerliede was...
Michael schreef:Ik weet niet hoe het in regio Amsterdam-Kennemerland is gesteld of in Kennemerland. Maar als hier in Zuidoost-Brabant een TEST betreft wordt dat altijd kenbaar gemaakt.
Stel nu dat de ontvanger(s) reeds op de hoogte zijn van komende testen, denk je dat het vermelden ervan dan nog steeds noodzakelijk is?

Groeten, Peter.
Je hebt test en je hebt test

1 ) Het kan een algemene test zijn voor een capcode
2 ) Het kan een test zijn voor een bepaalde alarmering.

ls je testen hebt van alarmeringen dan is het vaak zo dat er op grote schaal een oefening plaats vindt (zo wordt dat hier vermeld)

Plaats reactie