Diefstal met "geweld"

Artikelen over P2000, C2000 en laatste nieuws.
Plaats reactie
nicoheerlen
Moderator
Berichten: 782
Lid geworden op: 5 jul 2006 11:08:49
Locatie: Nederland, Limburg - Zuid, Parkstad-Limburg, Heerlen.

Diefstal met "geweld"

Bericht door nicoheerlen » 14 feb 2007 19:26:09

Vanmorgen +/- 10:30 werd ik door een collega gewaarschuwd voor een diefstal.. Hij reageerde niet op de waarschuwingen van ons om te blijven staan of om mee te gaan werd hij door een andere collega tegen gehouden bij de deur. Daar werd wat geduwd en getrokken door de persoon waarop ik samen met de collega hem probeerde aan te houden. Het geduw en getrek zorgde ervoor dat we opeens buiten waren, daar hebben wij de persoon tegen een muur duwt en tot rust gepraat. Vervolgens smane met een 3de ( onbekende persoon) naar binnen gebracht waar ( tijdens het lopen ) de gestolen goederen uit zijn zakken vielen. Nadat wij hem weer op zijn benen hadden gezet werd hij weer argressief en wilde weer weg gaan.Waarop ik en mijn collega wederom hem vast hebben gehouden. Mijn collega heeft daarop gezegd dat we hem maar even op de grond deden leggen. Zo gezegd zo gedaan. Daar werd het de persoon een beetje benauwd en riep dat hij geen lucht meer kreeg. Daarop hebben wij gezegd, we laten je los, als je blijft zitten. Daarop zei hij dat ht goed was en dat we hebben gewonnen van hem. Toen de politie arriveerde hebben wij hem aan hun overgedragen en moesten mijn collega en ik vervolgens ook naar het buro koemn voor de verklaringen af te leggen. Zo rond een uur of 14:30 uur kon ik weer verder gaan met mijn werkzaamheden in de winkel.

( Dit is dus een mooie afwisseling van je dag of niet?) ;)

Kleine toevoeging:

Tijdens de aanwezigheid op het buro ging bij mijn collega de Mobiele.. er was 5 minuten nadat wij weg waren weer iemand die zijn zakken vol had.. echter was die weer agressief en hebben mjn overige collega's haar moeten laten gaan ( zij waren bij dit vooral met te weinig kracht ). Deze had echter 6x hetzelfde aantal scheermesjes bij zich... Hierop hebben wij ingegrepen door alles van dat spul achter slot en grendel te leggen.

Zo maak je weinig mee in vier jaar en 2 weken voordat je de laatste maakt gebeurt dit je :? ( eind volgende week maak ik dus de laatste daar).
Laatst gewijzigd door nicoheerlen op 14 feb 2007 21:08:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Mvg,

Nico Beckers
Pager: Jupiter Pro
Fotocamera: Nikon D80
Objectieven: 18-135 mm

Gebruikersavatar
wireless minds
Berichten: 580
Lid geworden op: 14 jan 2007 16:06:09
Locatie: Haaglanden

Bericht door wireless minds » 14 feb 2007 20:10:58

P00ned, vet goed gedaan.

ik wat voor winkel was dat?

nicoheerlen
Moderator
Berichten: 782
Lid geworden op: 5 jul 2006 11:08:49
Locatie: Nederland, Limburg - Zuid, Parkstad-Limburg, Heerlen.

Bericht door nicoheerlen » 14 feb 2007 20:32:43

wireless minds schreef:P00ned, vet goed gedaan.

ik wat voor winkel was dat?
Thanx ;) in een supermarkt. De 1ste verdachte had in totaal 3 pakjes schermesje bij zich :? jammer dat we die vrouw die erna kwam niet aan hebben gehouden, ware we maar 10 min later weggegaan... konden de agenten weer terug komen :p
Mvg,

Nico Beckers
Pager: Jupiter Pro
Fotocamera: Nikon D80
Objectieven: 18-135 mm

Gebruikersavatar
wireless minds
Berichten: 580
Lid geworden op: 14 jan 2007 16:06:09
Locatie: Haaglanden

Bericht door wireless minds » 15 feb 2007 10:05:30

je bent neem ik aan beveiliger, maar hoe vaak moet je nu mensen staande houden omdat ze geen leven hebben?

nicoheerlen
Moderator
Berichten: 782
Lid geworden op: 5 jul 2006 11:08:49
Locatie: Nederland, Limburg - Zuid, Parkstad-Limburg, Heerlen.

Bericht door nicoheerlen » 15 feb 2007 17:37:21

wireless minds schreef:je bent neem ik aan beveiliger, maar hoe vaak moet je nu mensen staande houden omdat ze geen leven hebben?
Ghehe ben geen beveiliger hoor ;) Ben gewoon vakkenvuller/kassa medewerker / "groenteman" oftewel kort gezegd all round filiaal medewerker.

Hoe vaak we iemand moet aanhouiden voor diefstal... Gelukkig niet iedere dag, maar het gebeurt steeds vaker. We hebben in het verleden een klein probleempje gehad omtrendt personeel ( klein tekort ) dus vandaar dat het een tijdje makkelijk jatten was. Dat gaat natuurlijk de rondte dus veel komen, maja nu hadden we even zoiets van we pakken hem en hopelijk ook de volgende. Want er is namelijk nog 1 persoon die we graag nog een keertje in de winkel zien waarop we hem staande gaan houden... Alleen de vraag is of ik daar nog getuige van mag zijn of dat ik tegen die tijd al niet meer werkzaam ben daar.
Mvg,

Nico Beckers
Pager: Jupiter Pro
Fotocamera: Nikon D80
Objectieven: 18-135 mm

Gebruikersavatar
tcf
Berichten: 60
Lid geworden op: 4 dec 2005 13:40:15
Locatie: leerdam

Bericht door tcf » 15 feb 2007 20:38:32

wireless minds schreef:je bent neem ik aan beveiliger, maar hoe vaak moet je nu mensen staande houden omdat ze geen leven hebben?
Staandehouden mag juridisch gezien alleen een toezichthouder/opsporingsambtenaar ;)

nicoheerlen
Moderator
Berichten: 782
Lid geworden op: 5 jul 2006 11:08:49
Locatie: Nederland, Limburg - Zuid, Parkstad-Limburg, Heerlen.

Bericht door nicoheerlen » 15 feb 2007 20:52:29

tcf schreef:
wireless minds schreef:je bent neem ik aan beveiliger, maar hoe vaak moet je nu mensen staande houden omdat ze geen leven hebben?
Staandehouden mag juridisch gezien alleen een toezichthouder/opsporingsambtenaar ;)
Wij als winkelpersoneel, mogen iemand weigeren om het pand te verlaten. In dit geval moeten wij zeggen dat diegene op verdenking van diefstal het pand niet mag verlaten en dient met ons mee te gaan. Zoals wij ook bij dit incidient hebben gedaan... maja zoals al te lezen is weigerde hij het.
Mvg,

Nico Beckers
Pager: Jupiter Pro
Fotocamera: Nikon D80
Objectieven: 18-135 mm

Gebruikersavatar
tcf
Berichten: 60
Lid geworden op: 4 dec 2005 13:40:15
Locatie: leerdam

Bericht door tcf » 15 feb 2007 21:43:24

nicoheerlen schreef:
tcf schreef:
wireless minds schreef:je bent neem ik aan beveiliger, maar hoe vaak moet je nu mensen staande houden omdat ze geen leven hebben?
Staandehouden mag juridisch gezien alleen een toezichthouder/opsporingsambtenaar ;)
Wij als winkelpersoneel, mogen iemand weigeren om het pand te verlaten. In dit geval moeten wij zeggen dat diegene op verdenking van diefstal het pand niet mag verlaten en dient met ons mee te gaan. Zoals wij ook bij dit incidient hebben gedaan... maja zoals al te lezen is weigerde hij het.
Ik zat ook maar pesten ;)
Heb aardige wetskennis dus het viel me gelijk op zeg maar :P

Maar ik moet zeggen dat ik vind dat je netjes gehandeld hebt.
Niet iedereen durft dat namelijk zomaar te doen.

:)

nicoheerlen
Moderator
Berichten: 782
Lid geworden op: 5 jul 2006 11:08:49
Locatie: Nederland, Limburg - Zuid, Parkstad-Limburg, Heerlen.

Bericht door nicoheerlen » 16 feb 2007 18:56:44

het is ook meer dat mijn collega vast beraden was dus had ik mee geholpen, als dat niet zo was liep het misschien anders af ;)

En tsja-.. achteraf bedenk je altijd wat er kan gebeuren...
Mvg,

Nico Beckers
Pager: Jupiter Pro
Fotocamera: Nikon D80
Objectieven: 18-135 mm

Plaats reactie