Straatnamen onderstreping

Discussie en vragen over p2000 & C2000 en aanverwante zaken.
wishbone
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jun 2007 17:09:44

Straatnamen onderstreping

Bericht door wishbone » 23 jun 2007 17:32:31

Hallo luitjes, de straatnamen in regio Zuid Limburg staan soms onderstreept en soms niet. Geen probleem echter als je op degene klikt voor Google Maps functioneert dit niet echt. Iemand een idee waarom er soms geen onderstreping staat?

Waarom deze vraag? We willen in de remise een pc met daarop continue PD5HW zodat het snel opzoeken van het adres voordelen oplevert.

Gr. Edje (RAVZL - Locatie Heerlen)

Gebruikersavatar
Imre
Forum beheerder
Berichten: 627
Lid geworden op: 30 nov 2005 08:59:19

Bericht door Imre » 23 jun 2007 20:33:12

Ik kan ongeveer de helft van de fouten verbeteren, plaats en straatnamen als:

MAASTRICHT-AZM
SUSTERDERWEG/IJSSTRAAT

Het is heel lastig voor een computer om een woord als MAASTRICHT-AZM als plaatsnaam te zien.

Ook heeft de database onvolkomendheden, het stratenregister is enige jaren oud, en aangezien er een auteursrecht op dergelijke (digitale) registers rust, kan het enkel met de hand verbeterd worden.

Aan het eerste probleem wil ik iets gaan doen, op de volgende voorwaarde;
ik wil een foto van jullie team en eventueel voertuigen, met zichtbaar in beeld de monitor, die jullie gebruiken :) Gewoon leuk om op de website te tonen.

Deal ?

Het tweede probleem is lastiger, maar niet onmogelijk. Wat ik nodig heb is een actuele database met plaatsnamen, gekoppelt aan hun straatnamen, binnen de regio Limburg Zuid. (Iemand enig idee?) Of een team die handmatig de coorecties uitvoert.


Imre


Imre

nicoheerlen
Moderator
Berichten: 782
Lid geworden op: 5 jul 2006 11:08:49
Locatie: Nederland, Limburg - Zuid, Parkstad-Limburg, Heerlen.

Bericht door nicoheerlen » 23 jun 2007 21:23:40

Wel even een opmerking, sommige straatnamen worden niet onderstreept omdat ze er inderdaad niet in staan, dit omdat ze niet bestaan. Oké de uitspraak mag dan goed zijn, maar soms wordt de naam verkeerd getypt.. dan zou je dus ook al "typfoutjes" in moeten voeren als je alles wilt kunnen zien ;)
Mvg,

Nico Beckers
Pager: Jupiter Pro
Fotocamera: Nikon D80
Objectieven: 18-135 mm

Gebruikersavatar
Imre
Forum beheerder
Berichten: 627
Lid geworden op: 30 nov 2005 08:59:19

Testdrive . . . ..

Bericht door Imre » 24 jun 2007 09:18:13

Alle leestekens:

~ ! @ # $ % ^ & * ( ) _ - + = \ / { } [ ] ; : < > , ?

Die voorkomen in de meldtekst,
worden vervangen door een SPATIE.

Het gevolg moet zijn dat plaats en straatnamen voor de detectie meer uniform zijn.

s-Gravenhage = s gravenhage

MAASTRICHT-AZM = MAASTRICHT AZM
SUSTERDERWEG/IJSSTRAAT = SUSTERDERWEG IJSSTRAAT

Aan de andere kant worden leestekens gebruikt om een tekst leebaarder te maken, de vraag is dus of dit een nadeel oplevert en het beter werkt.

Imre

wishbone
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jun 2007 17:09:44

Bericht door wishbone » 24 jun 2007 09:53:54

Klopt toch niet helemaal. Soms zijn er geen onderstrepingen terwijl die straat al jaren bestaat. Een oude database lijkt me toch sterk.

Dat bepaalde locaties niet onderstreept zijn zoals ziekenhuizen kan ik me iets bij voorstellen aangezien het een adres moet zijn.

Gisteren contact gehad met de Meldkamer Ambulance. Deze zijn ook op zoek naar de oplossing.

W.b.t die foto is een deal echter eerst zal het systeem goed moeten werken voordat de vraag van de monitor bij de chef word gelegt. Iets voor elkaar krijgen betekent bij ons "goeie argumenten" en soms een lange weg.

Wacht met spanning af.

Gr.Edje

Gebruikersavatar
Imre
Forum beheerder
Berichten: 627
Lid geworden op: 30 nov 2005 08:59:19

Bericht door Imre » 24 jun 2007 10:04:26

Er zijn zeer veel oorzaken aan te wijzen, die het oplossen van straat en plaatsnamen verhinderen. Deze zijn wat te ingewikkeld om breed over uit te wijden.

Het zijn gedeeltelijk technische oorzaken, die ik wel kan oplossen. Een 99,99% oplossing is gewoon te ver gegrepen, maar ernaar streven lijkt me een goed doel.

Het lijkt me dat onderzoek een eerste vereiste is, dus uitzoeken waarom bepaalde namen niet worden herkent. De oorzaken in de volgorde zetten van "Meest voorkomende" naar "minst voorkomende" en dan in die volgorde proberen op te lossen.

De eerste hebben we nu bij de kop: leestekens.

Jullie horen van me.

Imre

nicoheerlen
Moderator
Berichten: 782
Lid geworden op: 5 jul 2006 11:08:49
Locatie: Nederland, Limburg - Zuid, Parkstad-Limburg, Heerlen.

Bericht door nicoheerlen » 24 jun 2007 10:34:30

Imre hoe oud is jouwn database? Want hier willen de straatnamen ook nog wel eens veranderen van naam ;).

Maar wat ik ook al eerder heb gezegd, sommige straatnamen worden niet goed getypt waardoor deze door google maps NIET herkent worden.

Bijv. Willem Barentszweg, Als je hier de Z en de S verwisseld wordt die al niet herkent... of je schrijft het aan elkaar.. voor iedereen is het te begrijpen wat er wordt bedoeld, echter het systeem herkent de straat niet en ionderstreept hem ook niet.
Mvg,

Nico Beckers
Pager: Jupiter Pro
Fotocamera: Nikon D80
Objectieven: 18-135 mm

Gebruikersavatar
Imre
Forum beheerder
Berichten: 627
Lid geworden op: 30 nov 2005 08:59:19

Bericht door Imre » 24 jun 2007 10:51:08

Ik ga nu eindelijk een onderhoudsprogramma schrijven, waarmee wij de geodatabase kunnen wijzigen. Sinds de import van de gegevens is er niets aan veranderd en is er ook geen enkele mogelijkheid plaats en straatnamen aan te passen (ja in de database zelf)

Imre

wishbone
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jun 2007 17:09:44

Bericht door wishbone » 24 jun 2007 11:59:43

Prima dat je ermee aan de slag gaat. Net nog even gekeken. Onderstaande adressen bestaan toch al een tijdje (jaren) echter geen onderstreping dus al zou de database een oude zijn dan nog.

NEERHEM
SPAUBEEKERSTRAAT

W.b.t ( ~ ! @ # $ % ^ & * ( ) _ - + = \ / { } [ ] ; : < > , ?), zou in ons geval contact kunnen opnemen met de meld kamer en zo proberen een vaste afspraak te maken om deze tekens niet meer op te nemen. Echter bovenstaande adressen bevatten geen van deze tekens.

Gr.Edje

Gebruikersavatar
wireless minds
Berichten: 580
Lid geworden op: 14 jan 2007 16:06:09
Locatie: Haaglanden

Bericht door wireless minds » 24 jun 2007 13:39:32

imre, heb je van alle meldingen die nu binnenkomen ze leestekens verwijderd? :?

Gesloten