Wat voor mensen zitten er in zo'n meldkamer?

Discussie en vragen over p2000 & C2000 en aanverwante zaken.
Tom
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jul 2006 12:39:27

Wat voor mensen zitten er in zo'n meldkamer?

Bericht door Tom » 26 mar 2007 11:37:14

Allereerst: ik wil niet generaliseren enzo, het zijn vast niet alle medewerkers van de meldkamer.

Het valt me op dat de meldingen, vooral voor de traumaheli, vaak vol staan met spelfouten. Dat een plaatsnaam van een of ander gehucht verkeerd gespeld wordt kan ik me voorstellen, maar dat het 'motor' is en dat 'moter' fout is is toch niet zo moeilijk? Ben ik nou de enige die zich hieraan stoort? :)

Ik denk overigens dat de brandweermeldingen foutloos zijn omdat ze opgesteld worden door GMS, maar dat terzijde ;).

wopper
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 sep 2006 16:31:28

Bericht door wopper » 26 mar 2007 12:19:18

Heb je er wel eens over nagedacht als een moeder belt waarvan net haar kind onder de tram is gekomen en zwaar bekneld zit of je dan over spelfouten nadenkt?

"mevrouw de alarmering duurt wat langer want www.vandale.nl is weer zooo langzaam vandaag"

Probeer je wat meer in te leven hoe het er op een meldkamer aan toe gaat...

bluskabouter
Berichten: 9
Lid geworden op: 3 jun 2006 14:56:17

Bericht door bluskabouter » 26 mar 2007 13:27:34

maakt toch niet uit hoe men het spelt?
als een ieder maar weet wat er wordt bedoelt en men op tijd op de p.i. is.

nicoheerlen
Moderator
Berichten: 782
Lid geworden op: 5 jul 2006 11:08:49
Locatie: Nederland, Limburg - Zuid, Parkstad-Limburg, Heerlen.

Re: Wat voor mensen zitten er in zo'n meldkamer?

Bericht door nicoheerlen » 26 mar 2007 14:49:46

Tom schreef:Allereerst: ik wil niet generaliseren enzo, het zijn vast niet alle medewerkers van de meldkamer.

Het valt me op dat de meldingen, vooral voor de traumaheli, vaak vol staan met spelfouten. Dat een plaatsnaam van een of ander gehucht verkeerd gespeld wordt kan ik me voorstellen, maar dat het 'motor' is en dat 'moter' fout is is toch niet zo moeilijk? Ben ik nou de enige die zich hieraan stoort? :)

Ik denk overigens dat de brandweermeldingen foutloos zijn omdat ze opgesteld worden door GMS, maar dat terzijde ;).
Meldingen van amulances waar men zelf tekst bij plaatst zitten natuurlijk vaker spelgfouten in, dit ivm de tijd. Die mensen moeten honderden meldingen versturen per dag, denk je dat die alles nakijken of het ook wel klopt?

BTW meldingen van Brandweer zijn vaker standaard, dus deze zullen ook wel meer met vinkjes plaatsen bezich zijn. ( bijv. dat ze rijtje van dit en een rijtje van dat hebben, en dat ze dan alleen maar vinkjes hoeven te plaatsen ).

Greetingzz

P.S. Nee ik reageer niet geirriteerd ;)
Mvg,

Nico Beckers
Pager: Jupiter Pro
Fotocamera: Nikon D80
Objectieven: 18-135 mm

Johan Beck
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 nov 2006 10:11:01
Locatie: Scheveningen

Re: Wat voor mensen zitten er in zo'n meldkamer?

Bericht door Johan Beck » 26 mar 2007 15:08:34

nicoheerlen schreef: Meldingen van amulances waar men zelf tekst bij plaatst zitten natuurlijk vaker spelgfouten in
Laatst gewijzigd door Johan Beck op 26 mar 2007 15:34:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
tcf
Berichten: 60
Lid geworden op: 4 dec 2005 13:40:15
Locatie: leerdam

Re: Wat voor mensen zitten er in zo'n meldkamer?

Bericht door tcf » 26 mar 2007 15:29:24

Tom schreef:Allereerst: ik wil niet generaliseren enzo, het zijn vast niet alle medewerkers van de meldkamer.

Het valt me op dat de meldingen, vooral voor de traumaheli, vaak vol staan met spelfouten. Dat een plaatsnaam van een of ander gehucht verkeerd gespeld wordt kan ik me voorstellen, maar dat het 'motor' is en dat 'moter' fout is is toch niet zo moeilijk? Ben ik nou de enige die zich hieraan stoort? :)

Ik denk overigens dat de brandweermeldingen foutloos zijn omdat ze opgesteld worden door GMS, maar dat terzijde ;).
Tom,

Heb je zelf al eens in de meldkamer gewerkt als centralist?

Denk het niet dus dan mag je er ook niet over oordelen.
Veel spelfouten komen door snel typen van de centralisten.
En dat snel moet wel ivm de spoedeisende meldingen...

bonnie
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 mar 2006 22:12:48

Bericht door bonnie » 26 mar 2007 16:00:31

slotje erop!!!!!

Tom
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jul 2006 12:39:27

Re: Wat voor mensen zitten er in zo'n meldkamer?

Bericht door Tom » 26 mar 2007 16:10:23

tcf schreef: Tom,

Heb je zelf al eens in de meldkamer gewerkt als centralist?

Denk het niet dus dan mag je er ook niet over oordelen.
Veel spelfouten komen door snel typen van de centralisten.
En dat snel moet wel ivm de spoedeisende meldingen...
Nee, ik heb nooit gewerkt in een meldkamer, vandaar ook mijn vraag. Het viel me gewoon op, en ik had verwacht dat ik er wel een topic over kon openen. Natuurlijk begrijp ik dat het er hectisch aan toegaat in zo'n meldkamer, want wat je zegt, alles moet snel, dat is gewoon een feit.
bonnie schreef:slotje erop!!!!!
Sorry, stampte ik op je pik of wat is er aan de hand? :)

Gebruikersavatar
Rowin
Forum beheerder
Berichten: 416
Lid geworden op: 10 dec 2005 15:39:18
Locatie: Haarlem --> Kennemerland
Contacteer:

Bericht door Rowin » 26 mar 2007 16:11:37

bonnie schreef:slotje erop!!!!!
Waarom? En ten tweede, daar hebben we de moderators wel voor als dat nodig is! :) :wink:

Maar als je zelf er even goed over nadenkt, dan kom je er vast wel achter dat het gewoon gaat doordat ze snel moeten typen en dan zo af en toe is een foutje maken.....
En ik heb er ook geen problemen mee hoor... Liever dat ze het zo doen en typfouten maken, dan dat ze alles telefonisch moeten doorgeven met een goede cursus Nederlands spreken :D

EDIT: Tom was eerder :P
Afbeelding
MSN status:Afbeelding

Gebruikersavatar
Imre
Forum beheerder
Berichten: 627
Lid geworden op: 30 nov 2005 08:59:19

Bericht door Imre » 26 mar 2007 16:40:34

Raak verdwaald Tom!

"Het resultaat is belangrijker dan de weg erheen"

Imre

Plaats reactie